Taas edistytään. Kahdessakin asiassa. Toinen on toi remmissä kulkeminen. Se käveli viime yönä ensimmäistä kertaa remmissä pihalla. Vien sitä toki vielä fleksillä, ja varon ettei se pääse missään vaiheessa nyppäämään, ettei Roosa säikähdä. Sen täytyy ensin tottua remmiin, ja huomata ettei se tee mitään pahaa tai satuta. Sitten vasta ruvetaan harjoittelemaan remmissä kulkemista ihmisen kanssa ja vierellä kävelyä. Aiemmin Roosa on vaan kyhjöttäny peloissaan paikoillaan ja tehnyt sitten kaikki asiat sisälle. Nyt uskalsi jopa vähäsen kävellä. Sai pissattuakin ja käveltiin kaikkien koirien kanssa muutama sata metriä yhteensä.Jee!IMG_7008.jpg

Tänään käveltiinkin yhdessä uudestaan muutaman satametriä. Mulla oli kaikki koirat kiinni ja käveltiin oikeen pyörätiellä. Ihanaa. Aiemmin ollaan tosiaan vaan tuolla pihassa ja kentällä harjoiteltu remmissä oloa. Sitten olen lähtenyt omienn koirieni kanssa erikseen lenkille ja vielä treenannut toisen koiran sen jälkeen. Nyt otettiin ekaa kertaa muksujen kanssa kaikki koirat joukkoon, kun lähdettiin vähän kävelylle. Toki pitkälle ei Roosan kanssa menty, mutta tämäkin oli hurjaa edistymistä. Helpottaa kyllä paljon meidän arkea.IMG_7006.jpg

Toinen edistymisen aihe on ihmisen kädestä syöminen. Roosa on nyt uskaltanut ottaa ruokaa mun kädestä! Vähä sen pitää varovasti hiipiä lähelle, mutta uskaltaa ottaa. Syötin sille kaikki nappulat tänään kädestä, maassa rauhallisesti istuen, ettei pieni säikähdä. Harjoteltiin samalla ensimmäistä käskyä. Joka kerta kun Roosa lähestyi mua ja otti ruokaa mun kädestä, sanoin "tänne" käskyn. Kyllä se siitä!